تمدید اجاره بدون قرارداد به صورت شفاهی

دادخواست نفقه

اگر می خواهید بدانید که آیا تمدید اجاره بدون قرارداد و به صورت شفاهی اعتبار دارد یا خیر ؟ در این نوشتار ما نکات لازم را در این خصوص برای شما عنوان می داریم.

همچنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره های موجود در صفحه از وکلا و متخصصین عدل گر بپرسید. در صورتی که سوال شما در مورد تمدید اجاره بدون قرارداد کوتاه است در زیر همین نوشتار برای ما بنویسید تا به شما پاسخ داده شود.

تمدید اجاره بدون قرارداد
طبق قانون هنگامی که قرارداد شما به پایان برسد می توانید:
  1. قراردادکتبی مجدد امضا نمایید.
  2. پشت قرار داد قبلی قرارداد را تمدید نمایید البته با رعایت نکات مهم مثل امضاء شاهد.
  3. با مطالبه ودیعه ملک را تخلیه نمایید.

 در غیر اینصورت مالک ممکن است درخواست اجرت المثل ایام تصرف را بکند و یا اینکه تقاضای دستور تخلیه فوری نماید.

توجه داشته باشید که واریز کردن مبلغ اجاره بها به تنهایی حاکی از وجود قرار داد و توافق میان موجر و مستاجر نمی باشد،

و این امر جهت اثبات نیاز به دلایل دیگری نیز دارد.

پس در خصوص این که آیا تمدید اجاره آپارتمان بدون قرارداد و به صورت شفاهی اعتبار دارد یا خیر ؟ به طور جدی پیشنهاد می گردد با وکیل و متخصص امر مشورت نمایید زیرا لازم است شرایط قرارداد شفاهی شما بررسی شود.

حتما بخوانید : اجاره دادن مال اجاره ای

سخن دیگری با شما در خصوص تمدید اجاره بدون قرارداد

اگر قرارداد،  مبایعه‌نامه یا قولنامه نداشته باشد وراث طرف مقابل حق دارند که زیر حرف متوفی بزنند. و ادعا نمایند که اصلاً  معامله‌ای وجود نداشته است. پس از این روی حقوق‌دانان همیشه بر تنظیم سند در دفترخانه یا مشاور املاک تأکید دارند.

حتی در صورتی که هنگام خرید یا اجاره به مستأجر وکالت‌نامه هم نشان داده شد باید بر سر منعقد کردن قرارداد به صورت کتبی تأکید کنید. بعضی اشخاص برای اطمینان بیشتر حتی قرارداد اجاره را هم در دفتر تنظیم اسناد رسمی منعقد می نمایند،

که از نظر ما نز این نوع قرارداد مطمئن‌تر می باشد.

مطلب مرتبط: تمدید قرارداد اجاره پشت اجاره نامه

ایرادات اساسی تمدید اجاره بدون قرارداد و به صورت شفاهی

تعدا زیادی از اشخاص، قرارداد اجاره منزل یا ملک تجاری را مکتوب می‌کنند، اما متاسفانه برای تمدید دیگر به دفتر مشاور املاک یا دفتر ثبت اسناد رسمی نمی‌روند.

فراموش نکنید که اگر بعد ها بین طرفین اختلاف به ‌وجود آید، امکان اثبات آن بدون مدرک و سند راهی بسیار سخت و دشوار خواهد بود و حتی شاید غیرممکن. و سخن اشخاصی که این مسئله را آسان و یا ساده جلوه می دهند را به راحتی نپذیرید.

نکته مهم در تمدید اجاره بدون قرارداد این است که در بعضی موارد، اسنادی مثل پیامک را هم می شود به‌عنوان رضایت مالک یا تایید شرایط، به مراجع قانونی تحویل داد.

مطلب پیشنهادی: دستور تخلیه فوری

برای مثال اگر بدون ثبت قرارداد اجاره کتبی جدید، تصمیم به تمدید داشتید و مالک هم ازطریق پیامک، تایید تمدید و هزینه سال جدید را اعلام کرد، بعدا این موارد را به عنوان سند برای احقاق حق در اختیار خواهید داشت.

حضور شاهد نیز در تمدید قرارداد اجاره شفاهی، به مستاجر یا مالک کمک خواهد کرد. برای مثال اگر دو نفر از تمدید قرارداد شما به صورت شفاهی مطلع باشند و حاضر به شهادت در دادگاه باشند، می شود ادعای طرف مقابل را رد نمود. در غیر این‌صورت، مالک یا مستاجر می‌توانند طبق سند مکتوب، شکایت نماید.

مطلب تصادفی: طلاق از طرف مرد

سوال داری؟

تماس بگیر

021-88657789

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *