دادخواست مطالبه چک صیادی

چگونه اجراییه چک بگیرم

دادخواست مطالبه چک صیادی را چطور تنظیم کنیم؟ 

در این نوشتار ما  نمونه  دادخواستی برای مطالبه چک صیاد برای شما بزرگواران قرار می دهیم تا با خواندن آن به روش تنظیم این نمونه دادخواست‌ها بیشتر آشنا بشوید.

چک صیادی با اتصال به سامانه چکاوک به راحتی می تواند چک های مدت دار (درمیان مردم معمولا صدور چک به صورت مدت دار برای تامین اعتبار انجام می گردد ) را شناسایی نماید. به این صورت  که این سامانه از ورود اکثر دعاوی کیفری جرم صدور چک بلامحل جلوگیری می نماید. چون طبق بند ه‍ – ماده ۱۳ قانون صدور چک اگر که ثابت گردد تاریخ واقعی صدور چک مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک است، جنبه کیفری آن ساقط می گردد.

دادخواست مطالبه چک صیادی

بنا بر ماده ۲۳ قانون صدورچک اصلاحی سال ۱۳۹۷ در صورتی که دارنده چک صیادی با عدم موجودی چک مواجه گردد با برگشت چک ( دریافت گواهی عدم پرداخت از بانک) و تحویل دادخواست مطالبه وجه چک، می تواند تقاضای صدوراجرائیه علیه صاحب حساب و یا صادر کننده چک و یا هر دو را تقاضا نماید. و تمام حساب های بانکی و همچنین اموال این اشخاص را طبق قانون نحوه ی اجرای محکومیت های مالی به نفع خودش توقیف نماید.

متن نمونه دادخواست مطالبه چک صیاد

مشخصات خواهان و طرف مقابل را درج می نمایید. سپس:

خواسته:مطالبه مبلغ ‌…………………. ریال و صدور اجرائیه نسبت به وجه یک فقره چک صیاد به شماره …………………. با تمام  خسارت های قانونی

دلایل و مستندات :

۱- رونوشت چک صیاد

۲- رونوشت گواهی عدم پرداخت

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه ……….

با سلام و عرض ادب

به عرض می رساند آقای……………… یک فقره چک صیاد به شماره………………… در تاریخ سر رسید (……/……/……) به مبلغ………ریال به عهده بانک …….. شعبه ……. در وجه اینجانب……………. صادر نمودند .

که پس از مراجعه به بانک محال علیه به علت عدم موجودی کافی در حساب با صدور گواهی عدم پرداخت، چک فوق الذکر برگشت خورد و تا این لحظه نیز ایشان نسبت به ادای دین خود اقدام ننمودند.

اکنون با تقدیم این دادخواست به استناد ماده ۲۳ قانون صدور چک درخواست صدور اجرائیه علیه خوانده نسبت به وجه چک و تمام خسارات  قانونی را دارم.

با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *