اجرای حکم قصاص آرمان
اجرای حکم قصاص آرمان عبدالعالی

قصاص آرمان عبدالعالی

حکم قصاص آرمان عبدالعالی به اتهام قتل عمد غزاله شکور صبح امروز بعد از چندین بار تاخیر سرانجام در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد.

او متولد ۱۹/۱۲/۱۳۷۴ بود و به اتهام قتل عمد دوست دخترش در تاریخ ۱۲/۱۲/۱۳۹۲ مورد محاکمه قرار گرفت.

آرمان در زمان ارتکاب جرم ۱۷ سال و ۱۱ ماه و ۲۳ روز داشته و هنوز سنش به ۱۸ سال کامل نرسیده بود.

از آنجا که دولت جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱/۱۲/۱۳۷۲ طبق قانون اجازه الحاق دولت جهموری اسلامی ایران به کنواسیون حقوق کودک به این کنواسیون  پیوسته و از آنجا که طبق ماده ۱ این کنوانسیون مقصود از کودک افراد انسانی زیر ۱۸ سال است اجرای حکم مزبور مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است.

چالش برانگیزترین قسمت این پرونده عدم کشف جسد غزاله بود و حتی مادر غزاله شکور در مصاحبه ای تاکید کرده بود آرمان را می بخشم اگر محل جسد دخترم را نشان بدهد اما تمام روند پرونده حکایت از آن داشت که آرمان پس از قتل جسد غزاله را داخل سطل زباله انداخته است.

آخرین ساعات و آخرین تلاش ها

به گزارش خبرگزاری میزان، از روز گذشته تلاش های مجدد دادستانی تهران، کمیته صلح و سازش و برخی از مقامات قضایی دیگر برای متقاعد کردن خانواده غزاله شکور به منظور گذشت از اجرای حکم قصاص آرمان ادامه داشت

سرپرست دادسرای جنایی ناحیه ۴ به همراه گروهی از قضات اجرای احکام که سابقه طولانی در اخذ رضایت در پرونده های قتل داشتند تمامی تلاش های خود را انجام دادند

حتی خادمین حرم امام رضا با همراه داشتن پرچم متبرک گنبد حرم امام رضا برای اخذ رضایت تلاش کردند اما اولیای دم بر حق قانونی و شرعی خود اصرار داشتند و هشت سال تلاش برای اجرا نشدن حکم بی نتیجه ماند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *