اسقاط کافه خیارات یعنی چه

ابطال سند رسمی

اینجا در این نوشتار برای شما در خصوص اسقاط کافه حیارات سخن می گوییم.

اگر شما خرید یا فروشی انجام دادید و اکنون به جهتی برایتان مهم است که معنای این عبارت چیست؟ یا این که قرار است معامله ای انجام بدهید  و نمیدانید این عبارت دقیقا چیست و شامل چه می شود و آیا در متن  وشروط عقد از آن استفاده کنید یا خیر؟ به مطلب درستی هدایت شده اید. زیرا ما برای شما می گوییم تا در خصوص اسقاط کافه خیارات آگاهی کسب کنید.

در صورتی که پس از خواندن مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید و یا درخواست مشاوره و راهنمایی از وکیل و متخصص حقوقی داشتید.

وکلای عدل گر در این زمینه حامی شما خواهند بود. با شماره هی موجود در صفحه می توانید با ما در ارتباط باشید.

اسقاط کافه خیارات

اکنون می پردازیم به شرح مبحث مورد نظر.

اسقاط کافه خیارات چیست؟

اسقاط کافه خیارات اصطلاحی است در حقوق قراردادها که اصولاً برای قوام و ثبات قرارداد به کار می‌رود. با وجود این اصطلاح در قرارداد امکان بر هم زدن آن از جانب یکی از طرفین بین می‌رود( امکان برهم زدن یک طرفه).

اما برای درک بهتر و درست تر آن کلمه به کلمه برای شما شرح می دهیم.

اسقاط خیارات می‌تواند ضمن عقد اصلی یا بعد  از آن صورت بگیرد، چنان ‌که ماده ۴۴۸ قانون مدنی ایران در این مورد مقرر می‌دارد: «سقوط تمام یا بعضی از خیارات را می‌توان در ضمن عقد شرط کرد». اسقاط به معنای افکندن، انداختن و از ارزش انداختن می باشد.

در اصطلاح حقوقی به از اعتبار انداختن حقی اعم از مالی یا غیرمالی اسقاط می گوییم. کافه به معنی  همه  است. خیار هم به معنای اختیار فسخ است.

در نتیجه اسقاط کافه خیارات یعنی از بین بردن تمام خیاراتی که به موجب آنها می توان قرارداد را به صورت یک جانبه از بین برد.

شرح تاثیر عبارت اسقاط کافه خیارات در قرارداد

اسقاط کافه خیارات معمولا به صورت بندی در قرارداد اصلی می باشد یا اینکه بعدا موضوع توافقی جداگانه قرار می گیرد. ما با امضای قرارداد و پذیرش اسقاط کافه خیارات در قرارداد، دیگر هیچ راهی برای فسخ یک جانبه قرارداد نداریم و حق خود را در این باره به طور کلی از بین می بریم.

حتما بخوانید: معامله معارض چیست

به بیانی روشن تر باید بگوییم درج این قبیل عبارات در قرارداد ، میتواند تبعات مثبت و منفی به بار آورد. وقتی در قراردادها این عبارت درج میشود به معنای این است که اگر به عنوان خریدار یا فروشنده قرارداد را با این شرایط امضاء کنید در آینده در صورت بروز اختلاف جبران ضرر و زیان سخت و حتی شاید غیر ممکن باشد.

یعنی اگر خریدار هستیم وقتی ضرر هنگفتی متقبل شدیم یا مورد معامله از اوصاف و شرایط مورد توافق محروم بود یا این که آن کالا یا خانه یا اتومبیل از عیب و نقص  های متعددی برخوردار بود از آن صرف نظر و چشم پوشی میکنیم.

جهت مشاهده نمونه اظهارنامه رد معامله فضولی همینجا کلیک کنید

و در صورتی هم فروشنده هستیم و خریدار پول و ثمن مورد معامله را با گذشت زمان و تاخیر پرداخت کند،

یا اینکه خریدار از اجرای تعهد شانه خالی کند عملا فروشنده با وجود  این عبارت ضرر بسیار وغیر قابل جبرانی را متقبل خواهد شد.

اکنون که دانستید اسقاط کافه خیارات چیست، نکته ای را باید در جهت کمک به شما و در کمال صداقت بگوییم.

و آن نکته این است که همیشه در هر امری و ترجیحا پیش از اقدام برای انجام کاری با متخصص آن مشورت نمایید. نه تنها در مسائل حقوقی بلکه در هر زمینه ای سعی بر آن باشد با مشورت و آگاهی کامل قدم بردارید.

در صورتی که در خصوص موارد حقوقی هر سوالی دارید متخصصین و وکلای عدلگر همراه شما خواهند بود.

مطلب پیشنهادی: اثبات مالکیت در املاک فاقد سابقه ثبتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *