دریافت مهریه پس از ازدواج مجدد

"دریافت

دریافت مهریه پس از ازدواج مجدد

بعد از طلاق زمانی که زن تصمیم به ازدواج مجدد میگیرد در رابطه با مهریه ی زندگی اول او ممکن است سوالاتی مطرح شود.  از این قبیل: آیا زن هنگامی که از همسر اول مهریه دریافت می کند می تواند ازدواج کند؟ اگر ازدواج کند هم چنان می تواند از همسر اول مهریه دریافت کند؟

شماره تماس برای مشاوره دریافت مهریه 02158784

باور عموم بر این است که، پس از طلاق هنگام شوهر کردن مجدد زن دریافت مهریه یا همان صداق معنایی ندارد. زیرا وقتی زن پس از طلاق سر پرست ندارد، دریافت مهر معقول به نظر می رسد. اما پس از ازدواج مجدد به علت داشتن سرپرست جدید دلیلی برای دریافت صداق از همسر اول وجود ندارد. علاوه بر این برای مرد و خانواده اش درک این مسئله دشوار است که مهریه ای که از جانب آن ها پرداخت می شود در زندگی مشترک جدید زن خرج شود.

علت پرداخت مهریه پس از ازدواج مجدد به لحاظ قانونی

طبق ماده 1082 قانون مدنی پس از انعقاد عقد نکاح پرداخت مهریه به عنوان یک دین بر عهده ی مرد قرار می گیرد. بنابر این صداق دین می باشد و مانند هر دین دیگری داین می بایست آن را پرداخت کند و ازدواج مجدد زن نیز موجب از بین رفتن آن نمی گردد.

اشاره ای به قانون حمایت خانواده

طبق ماده 29 قانون حمایت خانواده هنگام طلاق از هر نوع که باشد، به درخواست مرد یا زن و یا طلاق توافقی، دادگاه موظف است تکلیف مهریه را در دادنامه مشخص کند. اگر علی رغم وقوع طلاق مرد باید چیزی از مهر را بپردازد، شوهر کردن مجدد زن مانع دریافت مهریه اش از ازدواج اول او نیست.

لازم به ذکر است حتی اگر زن در ازدواج دوم نیز موفق نباشد و منجر به طلاق گردد، زن می تواند مهر ازدواج اول و دوم را بطور کامل دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *