عوض کردن اسم مذهبی

تغییر سن

عوض کردن اسم مذهبی

می خواهید نام خود را تغییر بدهید؟ آیا برای شما سوال است که چطور می شود نام مذهبی را تغییر داد؟

ما در این مطلب نکات لازم را جهت بالا بردن آگاهی شما در این زمینه بیان خواهیم کرد.

وکلای عدل گر همراه شما هستند و در این خصوص می توانید روی علم و تجربه ی این وکلای متخصص حساب کنید. برای ارتباط با وکلا از طریق شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

عوض کردن اسم مذهبی

اکنون می پردازیم به مبحث عوض کردن اسم مذهبی

برخورداری از اسم مناسب از جمله حقوق طبیعی هر انسانی می باشد. نام نیز همانند شناسنامه و… از ابزار هویتی انسان محسوب می گردد و انسان ها با نام خود در جامعه شناخته می شوند.

خیلی از اشخاص در شناسنامه خود نامی غیر از آن نامی را دارند  که  در خانواده، دوستان، آشنایان و جامعه با آن شناخته می شوند.

یا این که ممکن است افراد در بزرگسالی از نام انتخابی خود راضی نباشند و نسبت به تغییر آن اقدام نمایند.

تغییر اسم در کشور ما سخت است و دارای شرایط خاصی می باشد که به مراتب این شرایط برای اشخاصی که دارای اسامی مذهبی هستند سخت تر است.

عوض کردن اسم مذهبی چطور انجام می گیرد؟

از دومرجع می شود نسبت به تغییر نام اقدام کرد:

1.اداره ثبت احوال:

اگر نام شخص جزء لیست نام های ممنوعه اداره ثبت احوال باشد می تواند در سایت اداره ثبت احوال تقاضای تغییر نام را ثبت کند. برای مثال اگر اسم شما مطابق با جنسیت شما نیست و یا اسم شما معنای خوبی ندارد با مراجعه به ثبت احوال می توانید نام خود را تغییر بدهید.

2. دادگاه:

در صورتی که اسم شما ، جزء نام های ممنوعه نیست، برای تغییر نام لازم است به دادگاه مراجعه کنید. اگر نام فرد جزء اسامی ممنوع اداره ثبت احوال نباشد، باید دادخواست تغییر نام به دادگاه عمومی حقوقی دهد. که عوض کردن اسم مذهبی از طریق تقاضا از دادگاه امکان پذیر می شود.

لزوم داشتن وکیل برای عوض کردن اسم مذهبی

برای تغییر نام باید قوانین این حوزه را بشناسید و اسم جدید خود را از بین اسامی مورد تأیید اداره ثبت احوال انتخاب نمایید.

با توجه به این که فوت والدین، تغییر جنسیت و… تغییر نام یا نام خانوادگی را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کنند، توصیه ی ما این است که از وکیل تغییر اسم یا وکیل تغییر نام برای تغییر دادن نام یا نام خانوادگی خودتان کمک بگیرید.

وکلای متخصص  عدل گر با روش تنظیم دادخواست تغییر اسم و شرایط و مراحل انجام آن آشنا می باشند و به درخواست کنندگان کمک می‌کنند تا نام مناسبی را به جای نام و نام خانوادگی خودشان به ثبت رسانند.

وکیل متخصص در تمام مراحل تحویل دادخواست تا تأیید یا رد آن همراه متقاضیان خواهد بود، تا این که بتوانند نام خودشان را بدون مشکل تغییر بدهند و نام جدیدی که مد نظر دارند را در شناسنامه خودشان ثبت نمایند.

جهت مشورت با وکیل متخصص در زمینه تغییر و عوض کردن اسم مذهبی می‌توانید با کارشناسان حقوقی عدل گر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *