کلاهبرداری با دستاویز ” سهمیه سوخت جبرانی”

کلاهبرداری با دستاویز سهمیه سوخت جبرانی
مراقب کلاهبردارانی باشید که با دستاویز سهمیه سوخت جبرانی حساب بانکی شما را خالی می کنند.

کلاهبرداری با دستاویز ” سهمیه سوخت جبرانی”

معاون اجتماعی پلیس فتا از مسدود شدن تعدادی سرشماره خبر داد که قصد داشتند با دستاویز دریافت سهمیه سوخت جبرانی از شهروندان کلاهبرداری کنند و گفت که اقدامات حقوقی و انتظامی علیه این اشخاص در حال پیگیری است.

سرهنگ رامین پاشایی فر در این خصوص اظهار کرد بعد از اختلال به وجود آمده در شبکه توزیع سوخت ایران که سبب سوخت گیری مردم با بنزین قیمت آزاد گردید بسیاری از مسئولان در بخش های مختلف خبری صداو سیما از ارائه سهمیه سوخت جبرانی صحبت کردند تا خیال مردم را از بابت این قضیه راحت کنند که سهمیه سوخت کارت های بنزین شان از بین نرفته است و همین خبر باعث سوء استفاده کلاهبرداران سایبری از شهروندان گردیده است.

به این ترتیب که با ارسال پیامک مردم را به لینک ها و سایت های جعلی برای ثبت نام سهمیه سوخت جبرانی هدایت می کنند و بعد از ورود اطلاعات شخصی توسط مردم اطلاعات کارت بانکی و شخصی آنها را به سرقت می برند.

سرهنگ پاشایی از تمامی هموطنان درخواست کردند که اخبار مربوط به سهمیه کارت های سوخت را فقط از رسانه ها و سازمان های معتبر پیگیری کنند.

و به هیچ عنوان اطلاعات بانکی و شخصی خود را در سایت های فیشینگ و جعلی وارد نکنند و در صورتی که به هر علت با ورود به این سایت ها اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردند به سرعت پلیس فتا را در جریان قرار بدهند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده و دریافت پیامک جعلی ضمن بی توجهی به مفاد چنین پیامک هایی آن موضوع را از طریق سایت پلیس فتا یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع داده و پیگیری کنند.

متاسفانه در گذشته نیز موضوعاتی از قبیل ثبت نام یارانه، دریافت ابلاغیه های قوه قضاییه، دریافت سهام عدالت و کد بورسی دستاویز اشخاص سوء استفاده گر برای کلاهبرداری از شهروندان قرار گرفته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *