ابطال سند رسمی-وکیل متخصص

ابطال سند رسمی

این مطلب در خصوص ابطال سند رسمی می باشد. مطالب این سایت در جهت بالا بردن آگاهی شما در تمام امور حقوقی می باشد که وکلای عدل گر در اختیارتان قرار می دهند.

اگر می خواهید در این مورد آگاهی کسب کنید و نکات ضروری را بدانید با دقت این مطلب را بخوانید. سپس در صورتی که سوالی در ذهنتان باقی بود یا نیاز به ارتباط با وکیل داشتید وکلای متخصص عدل گر همراه شما بزرگواران خواهند بود.

ابطال سند رسمی
اصلا در ابتدا باید بدانیم منظور دعوی ابطال سند رسمی چیست؟

منظور از ابطال سند رسمی این است که:

بعد از تنظیم سند یکی از طرفین و امضا کنندگان آن ادعای عدم رعایت تشریفات سند رسمی یا عدم وجود شرایط صحت سند را عنوان می کند. و از مرجع صالح درخواست ابطال آن را می نماید.

به بیانی دیگرابطال سند رسمی به دعوایی می گوییم که در آن شخصی برای بی ‌اثر بودن یک یا چند سند رسمی اقدام می نماید. اکثر اوقات این نوع دعوی زمانی مطرح می شود که ملک به چند نفر قروش رسیده است،

و یا سند طبق مقررات مربوط به آن صادر نگردیده است.

همینطور از نظر قانونی مالک اصلی یک ملک کسی است که، آن ملک در دفتر املاک به نامش ثبت رسد. و مستقیماً به نام او بشود و یا به او ارث رسد.

حتما بخوانید:بطلان معامله فضولی

شرایط ابطال سند رسمی چیست؟

وقتی قصد ابطال سند رسمی را دارید، باید شرایط آن ‌را هم در نظر بگیرید تا دادخواست شما به درستی مورد بررسی قرار بگیرد.

مهم‌ترین شرط برای وجود دلیل محکمه پسندی است تا بشود با آن دادخواستی را ثبت کرد و روند باطل کردن سند را به درستی پیش برد.

برای اموال غیر منقول مثل ملک باید برای طرح دعوی و ثبت دادخواست به دادگاه صالح رجوع کرد.

به ‌طور معمول هزینه ابطال سند رسمی ثابت می باشد، اما در صورتی که باطل کردن قرارداد هم مد نظر باشد، در مرحله بدوی رسیدگی به دادخواست به میزان ۳.۵ درصد و در مرحله تجدید نظر به میزان ۴.۵ درصد از بهای ملک و … به عنوان هزینه لحاظ می گردد.

هنگامی که قصد تحویل دادخواست را دارید، باید مشخصات کامل ملک را قید کنید و در عین حال احراز هویت متقاضی دعوی نیز انجام بشود.

برای طرح دعوی این دعوی باید دقت کنید که حتما سند شما رسمی باشد و اگر سندی عادی را در اختیار دارید، می‌توانید نسبت به جعلی بودن آن هم اقدامات لازم را انجام بدهید.

الزام مالک به تنظیم سند رسمی وکالت کاری در قرارداد مشارکت در ساخت

دادگاه صالح برای دعوای ابطال سند رسمی کجاست؟

به طور کلی دادگاه صالح در خصوص  دعاوی ابطال سند رسمی برحسب موضوع آن مختلف است.

برای مثال در خصوص دعوای حقوقی مربوط به مال غیرمنقول در امور مالکیت، مزاحمت، ممانعت از حق، تصرف عدوانی و دیگر حقوق متعلق به آن در دادگاهی مطرح می گردد که مال غیرمنقول در حوزه آن قرار دارد.

هرچند که طرف مقابل در محل دیگری ساکن باشد.

مطلب پیشنهادی:دعوای خلع ید به استناد سند عادی

نقش وکیل ابطال سند رسمی چیست ؟

بهتر است هر شخصی که می‌خواهد اقدام به ابطال سند رسمی کند، با یک وکیل مجرب و متخصص در این زمینه مشورت کند. تا بتواند در اسرع وقت به نتیجه ای که یم خواهد برسد.

در عین حال باید اشاره کرد که بهترین وکیل می‌تواند با مشاوره حقوقی مناسب به شما، اطلاعاتی جامع را در رابطه با ملزومات و روش پیش رفتن روند دعوای شما در اختیارتان قرار بدهد.

نه تنها در دعاوی حقوقی بلکه در تمام امور زندگی خود را از مشورت و همراهی متخصص امر در هر زمینه ای محروم نسازید. به خصوص در دعاوی حقوقی این لطف را از خود دریغ نکنید. زیرا در صورت ارتکاب اشتباه ممکن است جبرانی در کار نباشد پس حتما با وکیل متخصص مشورت کنید.

اسقاط کافه خیارات یعنی چه

مطلب تصادفی:تغییر نام مذهبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *