چطور از دیجی کالا شکایت کنم؟

چطور از دیجی کالا شکایت کنم

چطور از دیجی کالا شکایت کنم؟

در صورتی که محصولی را از فروشگاه اینترنتی  خریداری کرده اید با محصولی که به دستتان رسیده مطابقت ندارد و یا محصول اصلا به دستتان نرسیده است! و یا هر مورد دیگری از این قبیل موارد برای شما پیش آمده است می توانید با خواندن این مطلب راه حلی برای مسئله خود بیابید.

همچنین می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با وکلای عدل گر در ارتباط باشید و از علم و تجربه ی آن ها در این زمینه بهره مند شوید.

این مطلب پیرامون مباحث مربوط به این سوال است که: چطور از دیجی کالا شکایت کنم؟

برای شروع  باید بگوییم همان طور که آگاه هستید با پیشرفت تلنولوژی و افزایش روز افزون فروشگاه های اینترنتی تعداد متقاضیان و خریداران اینترنتی محصول نیز افزایش یافته است.

خرید اینترنتی همان گونه که مزایایی دارد معایبی هم دارد. از جمله این معایب به امکان تاخیر در ارسال، ملموس نبودن محصول، نبود تعامل بین خریدار و مشتری و …. می توان اشاره داشت.

در خصوص این سوال که چطور از دیجی کالا شکایت کنم باید بگوییم:

برای شکایت از هر فروشگاه اینترنتی با توجه به موضوع پیش آمده و شرایط می توان از راه های مختلفی ثبت شکایت کرد که به صورتی موردی برای شما بزرگواران نام می بریم. پس به دقت مطالعه بفرمایین و یا در صورت لزوم به شماره های ما برای ارتباط با وکلا در تماس باشید.

روش های شکایت از فروشگاه اینترنتی:
1. از طریق اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی

در رابطه با شکایت از فروشگاه اینترنتی مشتریان می‌توانند از کسب و کارهای‌ مجازی که دارای مجوز این اتحادیه نیز هستند شکایت نمایند. افزون بر ثبت شکایت علیه کسب و کارمجازی متخلف، پیگیری از سایت اتحادیه کسب و کارهای‌ مجازی امکان پذیر می باشد.

 زیرا یکی از وظایف این اتحادیه رسیدگی به شکایات دریافتی از جانب مردم است.

برای ثبت شکایت در این اتحادیه به لینک https://ecunion.ir/complaint مراجعه نمایید.

سپس با تکمیل اطلاعات خود، موضوع را شرح بدهید و مدارک خود را نیز بارگذاری کنید.

پس از ثبت شکایت، یک کد رهگیری اختصاصی به شماره تلفن همراهی که در سایت اعلام کرده اید، ارسال میشود.

شما میتوانید با مراجعه به سایت و وارد کردن این کد رهگیری، از روند رسیدگی آگاه بشوید.

2. شکایت از طریق نماد تجارت الکترونیکی

مراحل شکایت دراین  سامانه  به شرح زیر می باشد:

1.رجوع به سایت رسمی ای نماد به آدرس https://enamad.ir/

2.انتخاب گزینه شکایت از کسب و کار

3.ثبت نام در سامانه و وارد کردن اطلاعات مثل  نام، نام خانوادگی، شماره همراه و آدرس ایمیل

4.بعد از تکمیل شدن مرحله ثبت نام، با انتخاب گزینه ثبت شکایت، یک پنجره برایتان باز میشود که باید اطلاعاتی را در آن درج کنید؛ اطلاعاتی همانند وارد کردن آدرس اینترنتی فروشگاه، شماره فاکتور یا کد رهگیری که بابت خرید کالا و محصول از فروشگاه اینترنتی  دریافت کردید، انتخاب نوع شکایت خود از قبیل: مغایرت کالا و خدمت تبلیغی با آن چه که تحویل گرفتید، تاخیر در تحویل کالا، عدم ارائه خدمات پس از فروش یا پشتیبانی، عدم بازپرداخت وجه.

5.ارائۀ شرح مختصری از فرآیندی که منجر به عدم رضایت شما از فروشگاه  و اقدام به شکایت گردید.

6.ارسال مدارک در صورتی وجود دارند؛ این مدارک می تواند شامل صورت حساب شما، عکس از محصولی که خریدید باشد؛

ارسال مدارک، اجباری نیست اما تاثیر گذار است.

سایت E_NAMAD خود را موظف می داند تا ۹۶ ساعت بعد از ثبت شکایت توسط مشتری، به این موضوع رسیدگی نماید و پاسخ خود را در بخش «گزارش وضعیت شکایات» در حساب کاربری مشتری وارد نماید.

در ادامه ی مطلب : چطور از دیجی کالا شکایت کنم همراه شما هستیم.

3. شکایت از طریق وزارت صنعت،معدن و تجارت

برای پیگیری از این طریق همینجا کلیک کنید و به صفحه ثبت شکایت بروید و پس از درج اطلاعات و مشخصات درخواست خود را تکمیل کنید.

4. شکایت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

مواردی مانند کم فروشی ،احتکار ،گران فروشی، تقلب،اخفا ،امتناع از عرضه ی کالا و مواردی از این قبیل که موضوع قانون تعزیرات حکومتی هستند ،در صورتی که از سوی فروشگاه های اینترنتی واقع شوند، علاوه بر شکایت در ای نماد و اتحادیه مربوطه قابل شکایت از طریق تعزیرات نیز می باشند. که البته این راه شکایت کمتر توصیه میشود چرا که طولانی تر است. اما برای خرید با مبلغ بالا پیشنهاد می شود.

شماره تماس تعزیرات 135 می باشد.

5. شکایت از طریق مرجع قضایی

علاوه بر روش های شکایت که در بخش های قبل توضیح دادیم، روش دیگری نیز وجود دارد.

 شکایت در مرجع قضایی در صورت وجود یک سری شرایط راه حل مناسبی است.

که امکان  اخذ یک حکم قضایی وجود دارد و  از ضمانت اجرای قدرتمند اجرای حکم توسط اجرای احکام دادگستری برخوردار است.

می توان گفت نسبت به روش های  قبل، کارآمدتر است اما نکته ی قابل توه در این راه مدت زمان طولانی آن جهت رسیدگی می باشد.

شکایت از طریق پلیس فتا هم امکان دارد؟

جهت خواندن مطلب کامل مربوط به شکایت از فروشگاه اینترنتی همینجا کلیک کنید.

شما می توانید سوالات خود را زیر همین مطلب بپرسید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ را دریافت کنید.

9 پاسخ

  1. سلام
    من یه قاب گوشی سفارش دادم بعداز یک هفته پیام اومد که ناموجوده دوباره از یه فروشگاه دیگ سفارش دادم یک هفته بعد دوباره پیام اومد ناموجوده الان دوهفتس من دارم سفارش میدم پولم واریز کردم اگه ناموجوده چرا میزنید موجود
    لطفا پیگیری کنید

  2. سلام
    من یه قاب گوشی سفارش دادم یک هفته بعد پیام دادن که ناموجوده دوباره از یه فروشگاه دیگ سفارش دادم یک هفته بعد دوباره پیام دادن ناموجوده الان دوهفتس که سفارش من نرسیده پیامم میدن ناموجوده پولم واریز کردم
    چرا یه کالایی ک ناموجوده میزنید موجود
    لطفا پیگیری کینید

  3. فروشگاه دیجی کالا امروز برای تولد خودش یک لینک دعوت برای پاسخ دادن سوال و در عوض این لینک رو برای 20تا از کاربران و 5تا گروه بالای 100نفر بفرستم که یه جور تبلیغ از طرف ما کاربرها میشه جایزه هم شانسی هستش 9تا جعبه خالی گداشته داخل یه جعبه هدیه هستش بابت این تبلیغ که انجام میدیم بعد ایمکه تبلیغ انجام شده دیگه از برنامه میای بیرون و کسی یا هیچ برنامه ای جواب گو نیست من خودم شخص 1037تا مخاطب دارم برای همه و 5تا گروه بالای 1000نفر فرستادم اگه این کار کلاه برداری نیست شما بگید که چیه نه تنها من هزار هزار نفرات دیگه انجام دادن این یک تبلیغ رایگان تو کل کشور بدون دادن یک هزارتومن به کسی این دیجی کالا تبلیغ کرده این به نظر شما این سایت کلاه برداری و سوء استفاده از اعتماد کتربرها نکرده به نظر من که کرده و من راه اونو بلد هستم که چطور ازش پول تبلیغ خودمو بگیرم کسی که موافق هست یه لایک کنه دست جمعی شکایت بشه اونو باز خواست میکنن ..؟!

    1. درود بر شما، شما با در نظر گرفتن تمامی این جوانب اقدام به تبلیغ برای دیجی کالا کرده اید. به عبارت دیگر دیجی کالا برای اهداف خودش پیشنهادی ارایه کرده و شما هم به آن پیوسته اید و می توانستید چنین کاری نکنید و سرمایه گذاری وقت خود را روی امور ارزشمند انجام بدهید نه روی امری که بر شانس مبتنی است.
      موفق باشید.

  4. کدام پلیس فتا ؟ از دیجی کالا شکایت کنیم؟ هزینه مهم نیست این بی احترامی کامل است که ده بار متحمل شدیم .

  5. تحریم کنید و به سمت سایر پلتفرم های کسب و کار مثل باسلام برید
    واقعا سعی کنید از باسلام خرید کنید، هم بی دردسر هست. هم دقیقا همون جنس رو ارسال میکنن و هم اصلا تابحال برای ما کنسلی نداشته تو این 2 سال.
    دیجی کالا ی *** هست که نمونه داخلی و خارجی دیگه ای نداره. اگر شرف و شعورمون برامون مهمه باید بندازیمش سطل ***/ نظرات مردم رو که میخونی کاملا همه عاصی ان از دستش.
    من شک ندارم که خودش باعث اتحاد مردم با هم و سقوطش میشه. لطفا تحریم کنید

  6. بسیار موجودات بی ادب و کلاهبرداری هستند.
    پول جنس را گرفتند بعد از ۲۰ روز که تحویل ندادند میگن پولشو پس میدیم.

  7. من۲ماه یه زیرتلویزیون سفارش میدم پولشو.اریزمیکنم روزی ک قراره ارسال بشه لغوش میکنن.چندبار اینکاروکردن اگه موجودنیس چراقبول میکنیدچراثبت سفارش میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *