شکایت از شرکت بازاریابی+ثبت شکایت از بازاریابی شبکه ای

کلاهبرداری در معامله

شکایت از شرکت‌ بازاریابی شبکه‌ای فقط مختص اشخاصی که جذب آن شدند نمی باشد.

بلکه اکثر اشخاص از محصولات این شرکت‌ها ناراضی هستند و شکایت دارند. به این علت که این شرکت‌ها دارای مجوز رسمی هستند، می شود از آن‌ها در واحد اصناف شکایت نمود.

شکایت از شرکت بازاریابی مثل شکایت از سایر اصناف است.

شکایت از شرکت بازاریابی

پس در نتیجه اشخاصی که می خواهند اقدام به طرح شکایت از این شرکت ها کنند می توانند از طریق مراجع زیر اقدام نمایند:

سامانه 124

معروف ‌ترین مرجع برای شکایت از شرکت بازاریابی، سامانه 124 می باشد. وزارت صنعت، معدن و تجارت این سامانه را راه اندازی کرده و به صورت 24 ساعته در دسترس است. اشخاصی که می خواهند از شرکت بادران شکایت کنند، می توانند با این سامانه تلفنی تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند.

سامانه 124 شکایات تلفنی مردم را ثبت می کند و پس از آن، فرایند رسیدگی به شکایات توسط کارشناسان آغاز می شود.

به غیر از تماس با شماره ی مذکور از طریق لینک زیر می توانید به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد شوید سپس شکایت خود را ثبت کنید. بعد از ثبت شکایت به شما کد پیگیری داده می شود که توسط آن می توانید از روند رسیدگی و پاسخ مربوطه آگاه شوید.

به آدرس https://samt.124.ir/complaint-people مراجعه و پس از درج اطلاعات و مشخصات درخواست خود را تکمیل نمایید.

تعزیرات حکومتی

مرجع دیگر برای شکایت از شرکت بازاریابی یا دیگر واحد‌های صنفی، سازمان تعزیرات حکومتی می باشد. که می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین شکایت خود را در این سازمان از طریق لینک زیر به ثبت رسانید.

همینجا کلیک کنید.

البته که در اینجا نیاز به شکواییه ای قوی دارید.

اما نباید در این مورد نگرانی داشته باشید. می توانید از طریق تماس و تعیین وقت با متخصصین ما در این خصوص شکواییه تنظیم نمایید.

پس از ثبت شکایت از شرکت بازاریابی در این سازمان، کارشناسان شکایت را پیگیری می کنند. چنانچه تخلف محرز شود، برای آن شرکت جریمه تعیین خواهد شد. و در صورتی که شرکت مرتکب جرم شده باشد، آن صنف به مجازات مقرر قانونی محکوم می گردد.

شکایت از شرکت بازاریابی از طریق نماد الکترونیکی

در صورتی که آن صنف دارای نماد تجارت الکترونیکی از ای-نماد است می توانید به طریق زیر از لینکی که قرار داده ایم شکایت خود را ثبت کنید.

مراحل شکایت در سامانه ای نماد به شرح زیر:

۱.مراجعه به سایت رسمی ای نماد به آدرس https://comp.enamad.ir/Panel

۲.انتخاب گزینه شکایت از کسب و کار

۳.ثبت نام در سامانه و وارد کردن اطلاعاتی مانند  نام، نام خانوادگی، شماره همراه و آدرس ایمیل

۴.پس از تکمیل مرحله ثبت نام، با انتخاب گزینه ثبت شکایت، پنجره ای برایتان باز میشود باید اطلاعاتی را در آن درج نمایید؛ اطلاعاتی همچون وارد کردن آدرس اینترنتی فروشگاه،شرکت و…، شماره فاکتور یا کد رهگیری که بابت خرید کالا و محصول از صنف مربوطه  دریافت کردید، انتخاب نوع شکایت خود از قبیل: مغایرت کالا و خدمت تبلیغ شده با آنچه که تحویل گرفتید، تاخیر در تحیول کالا، عدم ارائه خدمات پس از فروش یا پشتیبانی، عدم بازپرداخت وجه.

۵.ارائۀ شرح مختصری از فرآیندی که منجر به عدم رضایت شما از فروشگاه  و اقدام به شکایت گردیده است.

۶.ارسال مدارک در صورت وجود؛ این مدارک می تواند شامل صورتحساب شما، عکس از محصولی که خریداری نموده اید باشد؛ ارسال مدارک، اجباری نیست.

سایت E_NAMAD خود را موظف می داند تا ۹۶ ساعت پس از ثبت شکایت توسط مشتری، به این موضوع رسیدگی نموده و پاسخ خود را در بخش «گزارش وضعیت شکایات» در حساب کاربری مشتری وارد کند.

مطلب پیشنهادی : شکایت از فروشگاه اینترنتی
بازرسی اصناف و اتحادیه‌ها

برای ثبت شکایت از شرکت بازاریابی می توانید به اتاق اصناف هم مراجعه کنید. در همه ی استان‌ها و شهرستان‌ها اتحادیه و اصناف مختلف وجود دارد و اشخاص می توانند وقتی با تخلفی از طرف افراد مشغول در اصناف روبرو شدند به این اتاق  مراجعه و تخلف آن واحد صنفی را اعلام نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که این اتحادیه‌ها و اصناف معمولا به صورت سریع به شکایت شما پاسخ نخواهند داد.

ممکن است یک بازه زمانی 1 الی 2 هفته زمان ببرد.

شکایت در دادسرا

راه دیگربرای شکایت از شرکت بازاریابی این است که شکواییه‌ تنظیم را به دادسرای محل وقوع شرکت ارائه بدهید.

دراین حالت نیز تنظیم شکواییه اهمیت بسیار دارد.

در صورتی که شکواییه به درستی و توسط اشخاص مجرب و متخصص تنظیم نشود، امکان رد آن وجود دارد.

پس توصیه می کنیم تنظیم شکواییه خود را به متخصصین بسپارید تا کارتان زیر نظر اشخاص ماهر و باتجربه انجام شود.

برای شکایت از شرکت بازاریابی حتما باید به دادسرا مراجعه کنیم؟

ضرورتی ندارد که به دادسرا رجوع کنید، می توانید در هر یک از مراجعی که بیا شد را پیگیری به عمل آورید. همچنین می توانید شکواییه خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ثبت کنید.

هزینه شکایت از شرکت بازرگانی چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسته به مرجعی است که برای شکایت انتخاب می کنید. چون هر مرجع هزینه رسیدگی متفاوتی با دیگر مراجع دارد.

آیا برای شکایت از شرکت بازاریابی باید وکیل داشته باشیم؟

احتمالا با خود فکر می کنید که برای شکایت از شرکت بادران اخذ وکیل و یا مشورت با او ضرورتی ندارد، اما باید بگوییم که بهترین کار این است که در این زمینه با یک وکیل دادگستری مشورت نمایید. یک وکیل خوب می تواند بهترین راه حل‌ها را به شما نشان دهد و حتی با راهنمایی‌هایی که می کند، راه رسیدن به حق را آسان‌تر کند.

پشتیبانی تیم حقوقی دادرسان سیمرغ عدالت

اگر نیاز به مشاور و وکیل دارید می توانید از همراهی ما برخوردارد شوید.

اگر درخصوص شکواییه تنظیمی سوالی دارید و یا در روند دادرسی با مشکلی مواجه شدید می تواند با ما در تماس باشید و سوال خود را بپرسید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند.



اخبار حقوقی : آغاز به کار آزمایشی میز خدمت الکترونیک سازمان تعزیرات حکومتی

2 پاسخ

  1. سلام ، میتونم بپرسم چطور دادرسانی هست، که من با اینکه خیلی تماس داشتم حتی یک تماس من هم پاسخ داده نشده ؟؟؟؟ چرا واقعا به داد مردم نمی‌رسید و مشکلشون برطرف نمیکنید و اینقدر نا حقی میکنید ؟

    1. درود بر شما، ضمن عذرخواهی از شما تقاضا می کنیم که مجدد تماس بگیرید. ساعات کار مشخص می باشد و حجم تماس های ورودی زیاد.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *