مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

"مشاهده

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ثنا

اولین قدم برای اینکه شما مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنارا انجام دهید این است که در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید.

این امر شامل افراد حقیقی و حقوقی می شود. بعد از ثبت نام در سامانه ثنا، برای شما رمز شخصی تعیین، و در اختیارتان قرار می گیرد. تا هنگام مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک قضایی، با استفاده از کد ملی و رمز شخصی، بتوانید وارد صفحه شخصی خود شوید. بعد ابلاغیه تان را مشاهده کنید.

ابلاغیه الکترونیکی همان ابلاغیه کاغذی است که در حال حاضر

اولین قدم برای اینکه شما ابلاغیه های خود را دریافت و مشاهده کنید این است که در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید.

این امر شامل افراد حقیقی و حقوقی می شود. بعد از ثبت نام در سامانه ثنا، برای شما رمز شخصی تعیین، و در اختیارتان قرار می گیرد. تا هنگام مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک قضایی با استفاده از کد ملی و رمز شخصی بتوانید

به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه ثنا نمایش داده می شود.

بعد از ثبت نام همان گونه که در آغاز ذکر کردیم می توان با استفاده از کد ملی و  کد ثنا برای مشاهده ابلاغیه از سامانه مربوط اقدام نمود.

آگاه شدن طرفین از طریق ابلاغیه الکترونیکی

بعد از اقامه دعوا اعم از حقوقی و کیفری شخصی که علیه او دعوا مطرح شده، می بایست از اقامه این دعوا علیه خود مطلع شود. علت و اهمیت آگاه شدن شخص این است که،اگر از دعوای طرح شده اطلاعی نداشته باشد فرصتی برای دفاع ندارد و حتی ممکن است باعث از بین رفتن حقوق قانونی او شود.

اطلاع اشخاص از اینکه علیه آنها طرح دعوا شده است از طریق ابلاغ اوراق قضایی ممکن است. در گذشته ابلاغ اوراق قضایی در کشورهای مختلف به صورت نوشته روی کاغذ و ارسال توسط مامورین ابلاغ انجام می شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت دیگر ابلاغ ها به صورت کاغذی نیست بلکه به الکترونیکی تغییر یافته. در کشور ما نیز از سال 1395 پس از راه اندازی سامانه ثنا توسط قوه قضاییه ابلاغ الکترونیکی جایگزین ابلاغ کاغذی گردید. مشاهده و عدم مشاهده ی ابلاغیه از جانب اصحاب دعوا آثار قانونی متعددی دارد. در این مقاله اول ابلاغیه الکترونیکی ثنا را برای شما معرفی می کنیم و بعد از آن نحوه ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه و نکات مهم مربوطه را توضیح می دهیم.

ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

هنگامی که پیامک با محتوای آخرین یادآوری برای مشاهده دریافت می کنید، باید چه اقدامی انجام بدهید؟

هنگامی که دعوایی مطرح می شود اعم از حقوقی و کیفری در مراجع قضایی از آنجایی که سیستم قضایی یک نهاد بی طرف به شمار می رود، وظیفه دارد دقیق و منظم طرفین را از روند دعوا آگاه کند.

برای مثال می توان به ابلاغ احضار شهود یا ابلاغ دادخواست اشاره کرد. اما ابلاغ رای صادره را می توان از جمله مهم ترین ابلاغ ها دانست.

زیرا سرانجام و نتیجه دعوا می باشد. از این رو بسیار اهمیت دارد که شخص بتواند فوری از آن مطلع شود. این اطلاعات در برگه ای درج و سپس برای اشخاص ارسال می گردد.

این برگه حاوی اطلاعات خاصی از روند پرونده است و طبق مقررات قانونی به طرفین یا یکی از آنها ابلاغ می شود، که این برگه “ابلاغیه” نام دارد.البته لازم به ذکر است که سامانه ثنا امکانات بسیار زیادی را برای مراجعین فراهم نموده است که اگر بخواهیم مهم ترین این امکانات را نام ببریم ابلاغیه الکترونیکی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین این امکانات می باشد.نظر به توضیحات می توان گفت ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا تفاوتش با ابلاغیه های قدیمی در این است که ابلاغیه های قدیمی روی کاغذ نوشته می شد و به صورت دستی از طرف نهاد مربوطه برای شخص ارسال می شود اما امروزه در سیستم کامپیوتری نوشته و از طریق سامانه ثنا به صورت الکترونیکی ارسال می گردد.

"مشاهده

سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی

حال می خواهیم سایت اصلی را معرفی کنیم

و به شما بگوییم هنگامی که برای شما پیامک مبنی بر مشاهده ابلاغیه الکترونیکی می آید باید چه کنید.

سایت اصلی ابلاغیه الکترونیکی  eblagh.adliran.ir  می باشد که تمامی مراجعین دستگاه قضایی می توانند از طریق این سایت برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی اقدام کنند و از روند پرونده خود آگاه شوند. پس از ثبت نام در سامانه ثنا یک نام کاربری که کد ملی شما می باشد و رمز عبور شخصی که کد ثنا است برای شما لحاظ می شود.

صفحه ابلاغیه الکترونیکی ثنا

در صورتی می توانید ابلاغیه الکترونیکی خود را مشاهده کنید که، از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید.

پس از آن می توانید در سامانه ثنا در صفحه شخصی ابلاغیه های خود را مشاهده کنید.

اکنون نحوه ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا را به صورت تصویری توضیح می دهیم.

-وارد مرورگر دستگاه شوید و آدرس سامانه ابلاغیه ی الکترونیکی ثنا یعنی eblagh.adliran.ir را وارد و جست و جو کنید.

بعد از ورود به سایت اصلی کد ملی و رمز شخصی خود را که همان کد ثنا است در کادر مشخص طبق تصویر زیر وارد کنید.

ابلاغیه الکترونیکی

2-در مرحله دوم، به شماره تلفن همراه شما یک رمز موقت ارسال می شود، در کادر مربوطه رمز موقت را وارد کنید و بر روی دکمه ی ورود کلیک کنید

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

3-همان گونه که در تصویر زیر می بینید، صفحه ی جدیدی باز می شود که نشانه ی ورود شما به صفحه ی ابلاغیه الکترونیکی است. دقت داشته باشید برای ورود به این سایت آخرین نسخه ی مرورگر گوگل کروم را استفاده کنید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه قضایی

قدم بعد از ورود به سامانه این است که بتوانید ابلاغیه را مشاهده نمایید. در توضیحات پایین تر به صورت تصویری به شما می گوییم که پس از دریافت پیامک حاوی مشاهده ی ابلاغیه شما چه اقداماتی باید انجام دهید تا آن را رویت کنید. اگر گام به گام طبق توضیح تصاویر پیش بروید می بینید که کار بسیار آسانی است.

1-بعد از وارد شدن به صفحه ی شخصی، صفحه ای مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید.

چاپ ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

2-همانطور که در تصویر می بینید، در این صفحه گزینه های مختلفی موجود می باشد. شما باید از بین آنها گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس با کلیک روی دریافت نسخه ی چاپی ابلاغیه ی الکترونیکی خود را چاپ کنید.

هنگام ورود به اولین صفحه ی مربوطه می بینید که، پنج امکان برای مشاهده ی ابلاغیه ی الکترونیکی سامانه ثنا به شرح زیر وجود دارد.

1-ابلاغیه های جدید.

2-مشاهده شده ها.

3-دریافت با رمز.

4-دریافت با شماره.

هنگامی که شما به دنبال یک ابلاغیه ی خاص می گردید، و شماره ی آن ابلاغیه را دارید. می توانید از این بخش اقدام کنید و ابلاغیه مورد نظر را ببینید. تفاوت این مورد با مورد قبل این است که به جای رمز پرونده ی مربوط به ابلاغیه از شماره خود ابلاغیه استفاده می شود.

5-سامانه ی اگهی الکترونیک

طبق توضیحات پیشین کد ثنا یا همان رمز عبور ثنا برای ورود به سامانه ی ثنا الزامیست. در صورتی که این کد فراموش شود ورود به سامانه برای کاربر ممکن نیست. کد ثنای خود را فراموش کرده اید؟ برای راهنمایی بازیابی رمز عبور خود با شماره ی زیر تماس بگیرید.

ابلاغیه الکترونیکی

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا با کد ملی

پس از ثبت نام در، سامانه ثنا هنگامی که برای شما پیامک جهت مشاهده ابلاغیه ارسال شود. شما برای دیدن این ابلاغیه بعد از ورود به صفحه ی اصلی با کادر هایی مواجه می شوید. این کادر ها محل وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می باشند. نام کاربری شما، کدملی و رمز عبور شما، همان کد ثنا می باشد. به این طریق می توانید ابلاغیه ی خود را توسط کدملی مشاهده نمایید.

برای خواندن مقاله در رابطه با ابطال سند رسمی انتقال ملک روی همین متن آبی رنگ کلیک کنید.

2 نظرات

  • جواد

    27 خرداد 1401 - 13:09

    سلام من همه این مواردی که شما نوشتید را رفتم اما نمی توانم ابلاغیه چند ماه قبلم را ببینم؟ چند ماه قبل بود اما الان توی صفحه ابلاغیه های مشاهده شده نیست اصلا.
    تماس گرفتم اما خارج از ساعت بود و جواب ندادید

    • شبنم خوشرو

      27 خرداد 1401 - 18:33

      درود بر شما، اگر به صفحه ثنای خود نگاه بیندازید یک قسمتی دارد به نام بازیابی اطلاعات. به آن قسمت بروید و دو تاریخ به فاصله یک ماه وارد کنید. مثلا اگر ابلاغ تان برای فروردین ۱۴۰۱ بوده است فاصله زمانی فروردین ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ را وارد کنید و روی دکمه بازیابی اطلاعات کلیک کنید و ابلاغیه های خود را مشاهده کنید و اگر یادتان نمی آید که ابلاغ برای چه ماهی بوده باید ابلاغیه های هر ماه را بررسی کنید.
      متاسفانه این مشکل برای خیلی ها پیش آمده.
      تا چند ماه قبل حتی ابلاغیه های سال های قبل شما هم به راحتی قابل مشاهده بود اما هم اکنون این گونه نیست.
      اگر همچنان موفق نشدید می توانید با دفتر تماس بگیرید و همکاران رایگان راهنمایی تان می کنند.
      موفق باشید.

پیام بگذارید

X